-
Sei Yamamoto, Ryo Funabashi, Takeo Noda, Masataka Kaneko and Hironori Egi: An Approach of Multimodal Learning Analytics Based on the Distance between Learners' Heads in Collaborative Learning, the 14th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK24) Companion Proceedings, 2024.3 (Poster)(Kyoto, Japan)(Accepted)
-
Ryunosuke Nishimura, Chikae Watanabe and Hironori Egi: AbstNebula: A Method to Visualize the Back-and-forth between Concrete and Abstract Utterances for Discussion Analysis, the 14th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK24) Companion Proceedings, 2024.3 (Poster)(Kyoto, Japan)(Accepted)
-
Tatsuya Ueda, Tatsuya Hamada and Hironori Egi: Method to Promote Social Facilitation of Learners by Presenting Writing Sounds, APSCE the 31st International Conference on Computers in Education (ICCE2023), pp.887-889 (Vol.II), 2023.12 (Matsue, Japan)
-
Masaki Kodaira, Tatsuya Hamada and Hironori Egi: Effect of Active Breaks during e-Learning and Mental Arithmetic Tasks, APSCE the 31st International Conference on Computers in Education (ICCE2023), pp.563-565(Vol.I), 2023.12 (Matsue, Japan)
-
Takahiro Yoshino, Shin Ueno and Hironori Egi: Estimating physical interactions with neighboring students to detect active learners in computer classrooms, APSCE the 31st International Conference on Computers in Education (ICCE2023), pp.560-562(Vol.I), 2023.12 (Matsue, Japan)
-
Ryunosuke Nishimura, Risa Iharada, Yuya Sugamoto, Yutaka Ishii, Toshio Mochizuki and Hironori Egi: Discussion support agent system to promote equalization of speech among participants, APSCE the 31st International Conference on Computers in Education (ICCE2023), pp.266-271(Vol.I), 2023.12 (Matsue, Japan)
|
-
室林奏人, 吉野貴浩, 江木啓訓: ゲーミフィケーションを用いてTAの学習支援行動を活性化するシステム.日本教育工学会2024年春季全国大会講演論文集 2024.3 (発表予定)
-
吉野貴浩, 室林奏人, 江木啓訓: 演習授業におけるTAの巡回位置が学生の挙手に与える影響の分析.日本教育工学会2024年春季全国大会講演論文集 2024.3 (発表予定)
-
舟橋涼, 山本星, 野田健夫, 金子真隆, 江木啓訓: 身体動作計測と発話分析に基づく協調学習の分析.日本教育工学会2024年春季全国大会講演論文集 2024.3 (発表予定)
-
濱田龍哉, 小平将希, 上田達也, 江木啓訓: 学習者の疲労推定に向けた脚部動作の推移の分析.日本教育工学会2024年春季全国大会講演論文集 2024.3 (発表予定)
-
西村龍之介, 渡邊愛恵, 江木啓訓: 発言内容の具体と抽象の往還の可視化が議論の振り返りに与える影響.日本教育工学会2024年春季全国大会講演論文集 2024.3 (発表予定)
-
室林奏人, 吉野貴浩, 江木啓訓: ゲーミフィケーションを用いたTA声掛け促進システムの開発, 情報処理学会第121回コラボレーションとネットワークサービス研究会, Vol.2024-CN-121, No.50, pp.1-8, 2024.1
[IPSJ]
-
濱田龍哉, 上田達也, 小平将希, 江木啓訓: 学習中の脚部動作計測における個人差の分析, 情報処理学会第121回コラボレーションとネットワークサービス研究会, Vol.2024-CN-121, No.49, pp.1-6, 2024.1
[IPSJ]
-
西村龍之介, 渡邊愛恵, 江木啓訓: 発言に含まれる単語の抽象度を用いて議論を可視化する手法の提案, 情報処理学会第121回コラボレーションとネットワークサービス研究会, Vol.2024-CN-121, No.33, pp.1-7, 2024.1
[IPSJ]
-
渡邊愛恵, 西村龍之介, 菅本祐也,石井裕,望月俊男,江木啓訓: 個別フィードバックを行う議論支援エージェントシステムの提案, 情報処理学会第121回コラボレーションとネットワークサービス研究会, Vol.2024-CN-121, No.32, pp.1-6, 2024.1
[IPSJ]
-
山本星, 舟橋涼, 野田健夫, 金子真隆, 江木啓訓: 頭部間距離の可視化に基づくペア活動の状況推定, 情報処理学会第121回コラボレーションとネットワークサービス研究会, Vol.2024-CN-121, No.3, pp.1-6, 2024.1
[IPSJ]
-
舟橋涼, 山本星, 野田健夫, 金子真隆, 江木啓訓: ペア活動における身体動作と発話の計測に基づくインタラクションの可視化, 情報処理学会第121回コラボレーションとネットワークサービス研究会, Vol.2024-CN-121, No.2, pp.1-6, 2024.1
[IPSJ]
-
上田達也, 濱田龍哉, 江木啓訓: 自己学習における社会的促進のための筆記音提示システム,日本教育工学会2023年秋季全国大会講演論文集, pp.179-180, 2023.9
-
濱田龍哉, 小平将希, 江木啓訓: 脚部動作計測に基づく学習状況推定におけるパーソナリティの影響,日本教育工学会2023年秋季全国大会講演論文集, pp.177-178, 2023.9
-
吉野貴浩, 室林奏人, 江木啓訓: 学習者の身体動作計測に基づく教室内インタラクションの推定,日本教育工学会2023年秋季全国大会講演論文集, pp.175-176, 2023.9
-
小平将希, 濱田龍哉, 江木啓訓: e-Learningと暗算課題における積極的休息の学習活動への影響,日本教育工学会2023年秋季全国大会講演論文集, pp.173-174, 2023.9
-
舟橋涼, 山本星, 野田健夫, 金子真隆, 江木啓訓: 協調学習における身体動作計測と発話分析を統合した可視化手法の検討,日本教育工学会2023年秋季全国大会講演論文集, pp.169-170, 2023.9
-
西村龍之介, 渡邊愛恵, 江木啓訓: 発言に含まれる単語の抽象度を用いてメタ視点を喚起する議論振り返りシステム,日本教育工学会2023年秋季全国大会講演論文集, pp.165-166, 2023.9
-
上田達也, 濱田龍哉, 江木啓訓: 筆記音の提示により学習者の社会的促進を促す手法の提案, マルチメディア、分散、協調とモバイル(DICOMO2023)シンポジウム論文集, pp.211-218, 2023.7
[IPSJ]
-
小平将希, 濱田龍哉, 江木啓訓: 積極的休息を用いたe-Learning学習支援手法の提案, マルチメディア、分散、協調とモバイル(DICOMO2023)シンポジウム論文集, pp.203-210, 2023.7
[IPSJ]
-
吉野貴浩, 上野真, 江木啓訓: コンピュータ教室における隣接学生の身体的インタラクションの推定, マルチメディア、分散、協調とモバイル(DICOMO2023)シンポジウム論文集, pp.197-202, 2023.7
[IPSJ]
-
江木啓訓, 上野真, 吉野貴浩: TAの声掛け促進システムの実践による学習者の孤独感軽減への影響, 日本教育工学会研究会研究報告集, Vol.2023, No.1, pp.184-187, 2023.5
[J-STAGE]
-
西村龍之介, 居原田梨佐, 菅本祐也, 石井裕, 望月俊男, 江木啓訓: 発話量に応じて参与をはたらきかける議論支援エージェントシステムの評価, 日本教育工学会研究会研究報告集, Vol.2023, No.1, pp.37-43, 2023.5
[J-STAGE]
|